Friday, April 16, 2010

MC ari Jumaat

Sy sakit perut.Makan tak hengat masa g kursus smlm....

Smlm kursus "interpersonal at workplace" kat Kementerian Kerja Raya tp kursus tu bgus utk sapa yg dh ada anak sbb Mr Paul (penceramah) byk tekankan pembelajaran bermula dari rumah dan dibawa ke tempat kerja.Tidak perlu terlalu senyap di tempat kerja, maksudnya kita perlu ketawa dan bergurau senda sbb blh kenal antara satu sama lain.

Berbalik pd citer aku ari ne, mcm biasa aku bgun lmbt pastu terus on TV9..tetibe jadi bdk baik dgr ceramah semanis kurma..Aku rase slot dh ditayangkan tp aku tak sempat tgk ari tu..Tajuk dia "CURANG DIBALAS CURANG'..

Sedih gak bile pemanggil menangis2 mengadu nasib kat Ustazah Nur Bahyah Mahmood.Katanya masa pantang laki wat hal..Hurmm..laki oh lelaki...Aku tak dpt la nk bg komen lebih2 sbb aku pun tak de laki lg..Rasenya single tu lg baek kot...wat masa skrg la... =))

Ustazah ada bg tau 6 sbb pasangan curang ialah:
1.Kurang perhatian.
2.Terlalu byk perbezaan.
3.Berubah sikap dan penampilan (dulu masa bercinta, ensem dan bergaya,pas nikah,selekeh je.. :p)
4.Ada perhatian yg lebih dari org lain.
5.Balas dendam sbb suami yg mula curang dlu.
6.Tarikan material.

Pasangan suami isteri perlu ada sikap mawardahmawarahmah..
1.Bergurau senda-kalo serius je 24 jam leh kene sakit jantung sbb stress..
2.Perhatian iaitu sentiasa senyum, memuji, suke bersembang.
3.Konsep memberi dan menerima,kira mcm bertolak ansur..
4.Sentiasa memanggil panggilan syg..

Kalo ada laki ciri2 kat atas,confirm aku wat laki.hahaha.terlebih sudah.

dan last sekali aku suka ayat ne "Tempahlah tiket ke syurga dengan perkahwinan sbb perkahwinan tu adalah nikmat yg paling baik utk manusia"
Renung2 kan dan slmbt beramal.. :)

No comments:

Post a Comment