Tuesday, June 15, 2010

JOHOREAN..







Dimulakan dengan bismillilah..

Hai..Korang ingat tak the wonderful city dalam post aku sebelum ne.Nak tau apa?Ye...Mesti la Kampungku di Johor Bahru.
Memang syok abes citer pasal balik kmpg ne. Lagi-lagi masa cuti raya tapi yang ne syok time aku jarang-jarang balik kampung je.

Buat pertama kalinya aku terpaksa balik sorang diri sebab Miss Fateha balik ke rumah kakaknya kat Cherating, dapat anak buah baru mesti dia teruja. Nak dikatakan dengan semangat berkobar-kobar aku pun memandu dari ofis terus ke highway Sg. Besi.Fuhh..sib baik jalan tak jem. Kalau tidak, jenuh den nak tahan mata, tak ada kawan nak berborak.

Sampai kat simpang highway Skudai, aku dah nak terlajak ke Woodlands sebab aku follow belakang lori. Tak nampak dah signboard nya. Sempat la nak membelok ke Skudai tu.

Sampai-sampai je terus jemput mak kat tempat keje dia kat Street View. Memang jadi kalut juga bila dah sampai Danga Bay sebab jalan baru banyak tgh upgrade, rasa macam nak sumpah seranah je kawan aku sebab aku tak tau lak jalan kat area selatan ne tengah dibaik pulih, kalau utara ne tau la juga. Dah hari-hari kerja menghadap peta utara :p

Dalam duk sibuk-sibuk membahagikan masa yang bahagia ne, aku sempat lagi kuar dengan adik beradik aku kat Danga Bay, sempat lagi mengimbau kenangan dating dengan bf lama.Hahaha.
Rasanya ramai yang tanya mana gambar bf ku yang sekarang ini tapi rasanya dia pun tak nak glamer atau aku yang tak nak over-expose.Ngeeee....

ini kat danga bay tapi aku feeling macam kat australia je sbb ada kapal layar.


ini lah adikku yang semakin sihat setelah dipaksa makan..erkkk...dipaksa menghabiskan makanan..atau dipaksa melicinkan makanan yang tidak dapat dihabiskan oleh aku.Chewah...

Lepa ronda-ronda kat bandar, kami pun pulang dengan perut yang berkeroncong.
p/s -balik tgh bulan mmg tak mkn luar ye adik2..

No comments:

Post a Comment