Thursday, July 15, 2010

Adat Pertandingan.

♪♫ten, nine, eight, seven-six-five-four, three, two, one, one..♫Get ready for the showdown¸¸.•*¨*•♫♪


Malam tadi aku dengan housemate tgk channel ne, sapa yang tak tengok memang rugi la. Rasa realize tension gak tengok group-group ne menari. Walaupun final tinggal 3 group je. Wakaka, Giller Battle Crew dengan Floor Fever.

Masa mula-mula aku sokong group Wakaka sebab support budak-budak Johor, memandangkan aku dengan Teha (housemate) orang Johor, maka kitaorang yang jerit gila-gila kat rumah tu. Teha siap vote sms lagi. Ko memang supporter penting la kak. Tapi aku beralih angin bila tengok GBC buat performance pakai shadow dengan kerusi merah, aku dah cair..Memang gila-gila havoc!



Lepas Floor Fever terkeluar, group GBC dengan Wakaka battle. Masa ne memang nampak diaorang bersungguh-sungguh nak menang. Semangat tu yang penting sebenarnya.



Tapi yang paling aku terharu bila Hafiz umumkan pemenang,

Wakaka Crew.

Berjaya jugak Alam tunjukkan pada orang kampung yang menari ni boleh dijadikan sebagai kerjaya, seni dan minat yang mendalam boleh menjadikan seseorang itu menjadi artis yang berjaya.



Walaupun GBC tak menang, aku anggap ini adat permainan. Mana boleh dua-dua group jadi juara, haru pulak karang nak bahagi dua 50k tu.

Apa yang penting, gua tetap supporter penting WaKaKa Crew. Hidup Johor!!!


1 comment:

  1. x rugi aku undi lima hengget untuk wakaka... wakaka dpt lima puloh ribu hengget.. pe lg Alam, blnje wa mkn la.. hehehehhe



    ~teha~

    ReplyDelete