Tuesday, November 30, 2010

Tak mati lagi!

Member aku ni kalau dia sakit mula la call aku buat suara kesian.

Sakit la. Pening kepala ni... Selsema... Badan panas. Blablablabla.

Macam dia sorang je demam annn.

Dah la call aku pukul 3.00 pagi. 3.00 pagi okay.

Aku ni pun duk la melayan. Ye la. Orang sakit kena layan, nanti dia kecik ati.

Aku sakit dia just cakap, " ala.. kesiannya. jangan lupa makan ubat."

grrr.. tak ada pun nak borak-borak layan aku cakap. ok. fine.

Kalau dah call pukul 3.00 pagi tu macam biasa la. Aku mesti mamai :)

member : Sakit la. Pening kepala ni... Selsema... Badan panas. Blablablabla.

aku : off la air cond tu. kasi badan berpeluh...

member : dah nak MATI dah...

aku : issshhh..apa ni cakap pasal mati??? tak baik tau.

member : mati apa pulak ni? orang dah matikan air cond la.

aku : gulppp... haaa..ye ke? lain kali cakap la dah off kan air cond. (nak menang jugak)

member : ye la.. dah off kan aircond. siap pakai pakai sweater, seluar jeans sebab sejuk sangat.

aku : Kesian... orang demam... (pakai seluar jeans masa tidur? alololo... baiknya.. anak sape la ni. Kuar dengan aku ko pakai suar pendek je)

Member aku ni waktu sakit je dia jadi budak baik.

tapi aku tak suka masa dia sakit.

sebab....

kalau dia sakit mesti aku kena 'sakit' jugak.

contohnya :

kalau mata kiri dia masuk habuk, secara automatik mata kiri aku merah.

hari tu makan kat kedai kaki kanan dia kena gigit nyamuk, aku yang gatal kaki kanan.

hari tu dia eksiden, belakang badan aku sengal-sengal.

tangan dia tersepit mesin, tangan aku rasa lenguh-lenguh.

kaki dia sakit sebab tulang retak, kaki aku rasa macam nak tercabut.

ni dia demam, hidung aku pulak yang ada hingus.

sadis betul.

kalau aku sakit, dia tak pulak rasa apa-apa.

pelik.

benda ni dah banyak kali terjadi. mula-mula aku ingat kebetulan je tapi setiap kali aku rasa sakit aku call tanya dia ok ke? tapi memang betul pun dia sakit.

kitaorang bukannya kembar tapi setiap kali dia nak cakap apa, aku macam dah boleh agak.

kiranya aku ni macam ahli nujum kan. hahahahaha.



No comments:

Post a Comment