Tuesday, May 3, 2011

Seharian di JJ Tebrau.

Ada orang nak layan citer fast & furious 5, gua layan kan je la pergi JJ Tebrau.

Kaunter tiket wayang dekat JJ servis memang tiptop. Kejap-kejap je dah sampai kaunter depan. Tak payah nak tunggu lama-lama.

Lepas gua beli tiket wayang, gua nak makan dekat foodcourt. Gua order dekat pekerja bangla tu tiba-tiba gua dengar sorang makcik pekik kat tepi gua, " macam gini rm 6.50? i nak jumpa manager u!"

Gua tengok ada 2 ketul sotong yang dah hiris dengan 2 ketul udang yang tak berapa nak ada + nasi dengan kuah apo ntah. Gua diam je la. Malas nak campur hal orang tua katanya.

Gua beli nasi ayam, gua amik tray yang kotor sebab gua tengok tray yang bersih dah tak ada. Gua cari sudu garfu, gua jumpa garfu je.

Gua makan nasi ayam, gua geleng kepala. Memang patut pun makcik tu pekik. Tak sampai 5 minit, gua dah habis makan. Nak balik, gua terpijak pulakkkk air yang budak tu tumpahkan dekat lantai. Lantai tak payah cerita la. Macam-macam kaler ada.

Lagi 15 minit wayang nak start, gua nak beli popcorn tapi beratur panjang-panjang. Mana taknya, 3 kaunter je bukak, lain semua buat perhiasan.
Gua tengok pekerja laki amik popcorn macam amik gelang emas, amik air macam buat susu anak. Kena sukat betul-betul. Gua geleng kepala.

Sampai turn gua, sarsi tak nak ais tapi penuh yang amat sampai tumpah kat baju gua. Tak pe, sabar lagi.

Gua beratur elok-elok nak masuk panggung wayang, tetiba ada kapel ca alif ya nun potong line gua. Dengan segala kuasa terkumpul, gua sound sebijik-sebijik. Gua tak tau la orang dengar ke tak tapi gua tengok bf dia tunduk-tunduk sambil tengok muka gua. Bodoh punya olang. Tak ada kesedaran sivik langsung. Gua pun dah terlambat jugak.

Pergi lagi sekali harus gua komplen. Patut kan?

No comments:

Post a Comment