Wednesday, November 16, 2011

Bukit Merah Laketown Resort.




Minggu lepas ada seminar dekat Bukit Merah Laketown Resort.

Kitaorang pergi satu kereta je, aku ambil kak Liza dengan kak Wani dekat stesen Lrt Bangsar then ambil Kak Miza dekat restoran jejantas Sg. Buloh. Neves jugak lalu dekat situ sebab aku baru first time drive ke Utara. Nasib baik Kak Miza ada, so dia la yang alert jalan-jalan ke sana.

Masa dekat Highway Utara-Selatan tu aku drive 110km/j je... Rasa-rasa macam ada speedtrap.

Tiba-tiba kereta bertentangan kasi lampu high beam. Memang betul la ada speedtrap ni.

Pastu ada polis dekat depan. Hehehe. Kereta depan aku semua dia kasi lepas, tiba turn aku polis tu tahan. Dia semak dekat kertas. Aku rasa macam dah nak kena saman je.

Lepas polis tu semak dekat kertas, dia tengok aku, dia kasi jalan.

Waaaaaa. Nasib tak kena saman.

Tapi kereta belakang aku memang kena tahan sebab daripada cermin belakang aku nampak dia drive laju. Setiap kali ada speedtrap je mesti kereta depan or belakang aku yang kena tahan.
Kira aku bernasib baik la kot.

Kitaorang bertolak dalam kul 8pg smpai dalam kul 12.00tgh hari. Kira 4 jam la perjalanan dari KL-Perak.

Sampai-sampai je mesti semua orang ada simpan perasaan.

Jangan la hotel buruk sangat.

dan tibanya ke kami dekat receptionist disambut dengan trainee hotel nama dia apa entah. aku dah lupa tapi indian la.

Layanan dia ni serupa dengan perempuan ada masalah anak ramai i told u. Bila kita explain dekat dia terus dia cut cakap kita pastu buat-buat pandai dia.

Contoh macam kami duduk satu bilik 2 orang tapi fokus dekat sini ialah office aku booking bilik yang memang untuk 4 orang. So, bilangan bilik tu tak jadi masalah sebab memang kami kena duduk 2 orang je satu bilik. Trainee ni seboleh-boleh nak tempatkan 4 orang.

Daripada situ, dah nampak staff dekat situ tak bagi kerjasama.

Bila kami minta bantuan troli dan tolong hantar barang-barang dari lobi ke dewan, receptionist tu boleh cakap : "banyak sangat ke barang nak angkat?"

Nak je aku jawab, kalau tak banyak saya boleh angkat kaki macam timbang bola tu. Haaaa. tetiba je kan. Tapi aku senyum lagi. Tak pe tak pe. Kau tak tau aku tulis dekat sini pasal kebiadapan ko tu.

Aku dengan urusetia lain dah rasa mula nak marah. Kitaorang tunggu peserta dari tengah hari ke petang dengan tempat panas tak nak pasang aircond. Aircond rosak ke apa entah. Tapi apa kejadah technian datang tekan-tekan button remote tu. Kalau macam tu aku pun boleh.



Masa ni muka penuh kesabaran lagi.

Layanan "mesra" receptionist kalau ada 10 bintang aku kasi 0.5 bintang je.

Lepas check-in tu aku dengar bilik sebelah aku ada lipas. Bilik aku tak nampak pulak serangga tu. Dalam bilik karpet memang tak ada, pakai lantai mozek tu je. Bila pijak rasa melekit-lekit je. Dah tak selesa la kan kalau solat. Tak tau pulak aku kalau yang melekit tu sebab dia mop lantai tu pakai cecair macam ajax fabuloso tu ke. Malas nak fikir kan.


Sebelum nak tunggu check in tu sempat la round-round dulu. Tapi sebelum tu kena tengok pakej mana yang menarik.





Terserlah aku yang paling eksited sebab berdiri depan sekali.

Dan pilihan pertama dan paling fleksibel ialah naik skylift. Ehhh. Naik chairlift.




Tak secure kan. Parents yang ada anak hyperactive tidak digalakkan menaikinya :)




Bukan main kau gayat semacam je. Dah la pakai selipar. Rasa selipar longgar je, kalau kena dekat kepala orang nasib la.




Kitaorang macam-macam aksi nak ambil gambar dari atas tapi yang depan ni...


daripada start sampai nak habis, tak gerak-gerak.


Pemandangan dari atas.


Bila dah huahuahuahua naik skylift tu kitaorang cari tempat makan. Masuk bubble restaurant.

Rasa menyesal pulak tak bawak bekal daripada rumah sebabnya bila order nasi goreng, kasinya dalam tupperware lutsinar yang baru dipanaskan dari microwave. T___T




Dah lapar, makan je la.

Lepas malam tu baru ada dinner dekat cafe Le Lac. Aku mula-mula tak tau nama dia. Dengar macam cafe De Lalu pastu bila malam tu baru tau. Habis kena gelak. Ya ampun, aku memang tak dengar masa staff dia bagi tau.

Makanan dekat situ pun tak sanggup rasanya nak komen. Kitaorang makan tak ada la beria-ria macam makan dekat hotel kan. Bila kunyah tu rasanya komen macam :

"Chef ni tak dapat naik gaji ke atau marah dengan bos dia?"

Huwawawa. Memang rasa masakan tu tak ikhlas. First time makan daging rebus yang dihiris halus dengan Nasi Lemak ikan bilis keras.

Hasilnya daging aku makan sikit je sebab pure rasa daging tak de perasa.

Kreatiffff la sangat agaknya chef tu fikir nak impress orang luar tapi apakejadahrasamacamnaktermuntahpunada. Ha...engkau. Bahasa kemain lagi kan. T__T

Lepas esok tu kitaorang ada masa free sikit pergi tengok dekat waterpark. Tengok nak main slide kena pakai swimming suit kalau tak ada free show.



Hehehehehe. Kalau nak naik atas ballon tu, 6 orang sekali masuk. Terkinja-kinja dekat atas tu dalam beberapa minit dan kena keluar. Kalau nak masuk lagi kena beratur macam tengok wayang. Balloon tu tinggi dan masa tu semua orang dapat cuci mata.




See... 6 orang je kan boleh masuk.


Lepas tengok orang tu kitaorang lepak dekat tepi tasik pulak.



Dekat sini cantik jugak kalau shoot untuk pre-wedding. Ecececece.


Gambar kawang-kawang.



Gambar teratai layu di tasik madu ;)


Malam tu dah start seminar tapi kami yang urusetia untuk pendaftaran ni just stay dekat luar. Bawa je notebook tu tapi tak best sebab tak ada wifi.



Duduk je la dekat situ sampai seminar habis. Balik bilik je terus pejam mata tapi still tak boleh lelap sebab orang kata pertukaran tempat tidur. Hari pertama je tak boleh tidur, esoknya terus tidur sampai tak sedar apa.

Esok seminar macam biasa. Aku malas nak letak gambar dekat sini. Nanti termasuk pulak orang mana yang tak berkenaan atau yang tidak berkenan. Kikikiki.






Masa ni makan yang lunch nak balik dah. Aku tak ambil sayur pun sebab nampak brokoli terapung pastu kuah tepung jagung terlebih-lebih macam....entah la. tak tau nak describe macam mana.



Gambar yang last ni aku suka tapi kak miza tak ada pulak.

Dan ending ialah misteri. Siapakah yang memanggil nama Kak wani di luar bilik menggunakan suara aku sedangkan pada masa tu aku sedap membuta. Curlassss nak guna suara aku gak!

2 comments:

  1. Betul arda x tipu... dia panggil akak ngan kak miza dengar... iskkkk seram ok... yg pelik tu mmg cm suara arda... confirm eh bukan arda yg panggil??? huhu

    ReplyDelete
  2. mmg la kmiza x de dik oi, kan ke akak yg snapkan gambar ni, nnt kita pegi trip sama2 lg ye, ramai2, jgn serik pulak, tp suka plak gambar yg ber3 ngn wani kt meja urusetia tu, dlm camera arda ye, nnt naklah

    ReplyDelete