Wednesday, January 4, 2012

First day working 2012.

Hai sayam.

Apa khabar semuaaaa? Sihat keeee? (nada macam Eric Leong) Kehkehkeh.

Hari ni jln jem kan. Aku ingatkan semalam dah start sekolah rupanya hari ni baru nak start. Nampak la mak bapak kelam kabut nak hantar anak pergi sekolah. Selalunya jalan Ampang pagi-pagi tak ada la sibuk sangat tapi hari ni sibuk dia macam dah petang.

Pagi-pagi tadi aku tengah siap dengar orang bunyikan hon kereta. Jenis bunyi hon yang panjang gilerrrrr. Semua orang boleh tersedar. Mengikut firasat aku yang dari kecik sampai ke besar duk umah tinggi-tinggi ni, mungkin diaorang nk pergi kerja tapi ada kereta block tarik handbrek.

Bodoh kan. Dah tau nak block kereta orang tu tarik handbrek tu buat apa?
Yang paling bodoh ialah orang yang keretanya kena block. Macam la tak ada guard. Aku hari tu jerit je suruh guard panggil owner kereta. Tak payah susah-susah nak pekakkan telinga. Boleh makan kacang lagi sambil tunggu owner kereta turun.

Kalau dah tau hari-hari pergi kerja pukul 6.15 pagi tu, tak payah la nak parking dalam. Tengok aku, memanjang je block kereta orang. Nasib kau la kena tolak. Semalam parking belakang sekali, tengok-tengok dah ke depan sampai ke guard. Lagi satu, kena tahan la sebab baru basuh kereta dah ada tapak tangan dekat kereta. Pengotor sangat kau kan. Kejisssss.

Ok la, aku sebenarnya tengah bersabar. Cermin kereta i kena batu jalan uolssss. Ni kontraktor kejisss mana yang buat kerja sepah-sepah ni. Menyusahkan orang. Tak pasal-pasal nak kena pergi kedai cermin. First layer cermin je dah retak, second layer tu aku tengok tak ada apa pun.

Nanti nak tanya kedai la berapa kena. Duit lagi kan. Sabar je la. Memang agaknya aku ni tak boleh update gambar kereta dekat blog or twitter. Nak tau kenapa?

First picture gambar bumper kereta aku letak dekat blog pastu tak lama kemudian bumper aku tergesel dengan tembok rumah.

Second picture gambar cermin depan aku upload dekat twitter sebab tengah tunggu kawan dekat dataran merdeka sekali esoknya kena batu daaaaa...

Ok la, lepas ni tak nak upload gambar kereta lagi. Mungkin sebab orang ingat aku riak. tapi riak kah aku? Kereta pun standard je. Tak ada transform jadi Passo :)

No comments:

Post a Comment