Tuesday, August 14, 2012

Little pantry restaurant IOI mall is totally out.

This entry is not related to the invitation one of my friends.

Demi memenuhi jemputan iftar bersama-sama ex-classmates. Maka aku gagahkan juga dengan kawan aku pergi ke sana.

Harga buffet setelah disurvey di internet dan berpandukan pada iklan ialah RM38.

Buffet pada mulanya aku fikir seperti BUFFET, boleh dikatakan harga agak berpatutan.

Read: pada mulanya.

Kali pertama datang ke restoran ini, decoration memang menarik.

Bak kata budak-budak sekarang, "gempakzzz gilewww seyhhh..."

Tapi decoration bukan salah satu faktor untuk menaikkan nafsu makan aku.

Setelah puas mengelilingi tempat makanan, aku decide ambil nasi like nasi beryani dan daging serta seafood curry. Macam tu la lebih kurang.

Puas aku cari di manakah tempat air sebab bulan puasa ni sedap juga kalau berbuka dengan hot coffee. Dah duduk dekat meja baru perasan.

Segelas air buah = RM9.

Buffet hanya disediakan air putih dan air pandan manis sahaja.

Air buah is side order.

Makanan agak mengecewakan.

Nasi adalah kering dan keras. Sotong dan daging adalah liat.

Dan disusuli dengan air pandan manis.

Maka, aku decide nak makan dessert pulak.

Dessert adalah aiskrim, kek yang seperti di kedai runcit biasa dan kerabu!

Kerabu juga terselit di tempat dessert. Kerabu ada macam-macam dan yang paling 'tak boley blahhhh' bak kata budak-budak zaman sekarang ialah kerabu seperti tertumpah cuka.

Apa kata tag makanan itewww letak KERABU PERISA CUKA.

Setelah menikmati dessert yang ala-ala tak ada kecuali aiskrim coklat chip sahaja yang sedap, aku nak bilas tekak dengan ambil air kosong sejuk.

Tempat air rosak dan air menitik keluar sampai lantai basah
dan yang paling best ialah
supervisor terjerit-jerit pada crew kitchen sebab tak masak ikut waktu.
Nice huh.

Pekerja wanita juga berpakaian seperti tak sedap mata memandang.
Warna hitam boleh menyorokkan lemak di badan tapi kalau dah ketat, nipis dan tak cukup kain adalah seksa mata memandang.

Sedang menikmati makanan yang 'sangat super sedap',
pekerja is sibuk minta bayar dulu dan tergopoh gapah nak keluarkan duit.
Kau tau kita tengah nak makan.

Price totally is RM40** per head. included goverment tax katanya.



Sekian sahaja review yang tak sedap. Nak letak gambar pun tak selera.

Tapi Alhamdulillah dapat jumpa kawan-kawan sekelas yang dulu walaupun 8 orang je termasuk aku. (mood puasa, say Alhamdulillah)






No comments:

Post a Comment